به دنبال راز سلامتی
آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

راز سلامتی ، در يك مثلث تبلور يافته است كه يك ضلع آن دقت است، دقت به فلسفه آفرينش كه بدانيم هدف از آفرينش انسان چه بوده است؟ تمرین ، ضلع دوم راز سلامتی و عشق ، ضلع سوم راز سلامتی می باشد .

راز سلامتی

راز سلامتی

بسیاری از انسان ها به دنبال  راز سلامتی میگردند  و جویای آنند . اما براستی راز سلامتی در چیست ؟ راز سلامتی در قصه سلامتی نهفته است، قصه سلامتی  تنها یک کلمه زیبا نیست بلکه فلسفه آن در شاهکار خلقت است. شاهکار خلقت به معنای بشر یعنی جسم ما، شاهکار خلقت به معنای آدم یعنی روح ما.

انسان‌ها یکی پس از دیگری آمدند و رفتند، اما در دفتر تاریخ، نام‌هایی را که تبلور جاودانگی، صداقت، شهامت، گذشت و ایثار بودند و نام‌هایی را که نشان از دروغ، تزویر، ریا و پلیدی، ننگ و رسوایی است در کارنامه خود باقی گذاشته‌اند. حال انسان با نیروی عقل و اختیار قدرت انتخاب دارد که در کدام صف قرار گیرد، در صف خوبی‌ها و نیک‌نامی‌ها قرار گیرد و یا در صف بدی‌ها و زشت‌نامی‌ها؟ هر کس شایسته است منتظر عواقب انتخاب‌های خود باشد. خداوند مهربان زمین و آسمان، کوه و جنگل و دریا و هر آن‌چه در آن است را برای بنی‌آدم آفریده، عقل سلیم به ما حکم می‌کند که بدانیم که همه این‌ها وسیله‌ای است که ما در راه خدا قرار گیریم نه این‌که به چاه برویم، عقل سالم به ما حکم می‌کند، کفران نعمت نکنیم، ناسپاسی نکنیم، و هر آن‌چه را که داریم در این دوره زندگی زودگذر در راه درست به کار گیریم.

دقت : ضلع اول راز سلامتی

به گزارش بخش سلامت سایت اسان طب ، راز سلامتی ، در یک مثلث تبلور یافته است که یک ضلع آن دقت است، دقت به فلسفه آفرینش که بدانیم هدف از آفرینش انسان چه بوده است؟ حالا اگر دانستیم هدف از آفرینش، کمال انسان است، رسیدن به هدف بدون عمل راه به جایی ندارد و عمل بدون هدف هم به ناکجا آباد خواهد رفت.آیا می‌دانیم به کجا می‌رویم؟ آیا می‌دانیم ایستگاه ما کجاست؟ اگر نمی‌دانیم وظیفه داریم، سوال کنیم وگرنه ایستگاه بعد پیاده خواهیم شد و با ناراحتی و اندوه زمان را از دست خواهیم داد! اما اگر ایستگاه خود را بدانیم و سختی در راه باشد، خسته نمی‌شویم، چون هدف داریم، ‌آیا درست نمی‌گویم؟ خوبِ خوب، دقت کنید. منظور از دقت، شنیدن و دیدن متفکرانه است، چرا که بعضی می‌گویند، من نگاه می‌کنم ولی نمی‌بینم، گوش می‌کنم ولی نمی‌شنوم چون این دیدن و شنیدن متفکرانه نیست! دقت، دقت می‌خواهد. بی‌دقتی یعنی بی‌سوادی بزرگِ، بزرگ و …

تمرین : ضلع دوم راز سلامتی

اگر میخواهید راز سلامتی را اجرا کنید و به سلامتی نهایی برسید از همین الان شروع کنید . حال اگر دچار اضافه وزن یا لاغری یا بیماری هستید و یا نسبت به معنویات کم‌توجه می‌باشید، شایسته است عیوب خود را شناسایی کنید و بعد در جهت اصلاح آن گام بردارید، چه چیزی غیر از سلامت جسمانی و معنوی برای شما مهم است؟ مأموریت شخصی شما در دنیا چیست؟ مأموریت خانوادگی و اجتماعی شما کدام است؟ آیا مأموریتی برای تمدن بشری و جهان آخرت دارید؟ آیا شما هر روز منتظر طلوع خورشید هستید تا حرکت کنید و انرژی و اراده خوب را نثار دیگران نمایید؟ ضربان قلب و نبض تکرار است، تکرار زندگی، طلوع و غروب خورشید، تکرار است، تکرار روشنایی و تاریکی هر دو لذت‌بخش است. دم و بازدم تکرار است، پلک زدن تکرار است، قدم زدن تکرار است، تکرار زندگی چه تکرار زیبایی است؟ عادت‌های خوب را جز برنامه‌های زندگی قرار دهید، چرا که الدّرس حرفٌ و التکرارُ الفٌ. درس اگرچه یک حرف باشد هزار بار تکرار کن. و این را به خاطر بسپار، ضلع دوم راز سلامتی تمرین است. بعد از توانا بود هر که دانا بود، بخوانیم توانا بود هر که تمرین کند. ما با بیماری جسمانی و معنوی نمی‌توانیم مأموریت‌های مختلف را به خوبی انجام دهیم.

حالا چقدر خوب است که دوباره بدنی کاملاً جوان داشته باشیم. بدنی به دور از دردهای زانو، شانه و تمام گرفتاری‌هایی که اکنون با آن مواجه هستیم و چه‌قدر خوب بود اگر برخی از دردهای جسمانی هیچ‌گاه رخ نمی‌داد. اما از طرف دیگر آن‌چه از این تجارب سخت آموخته بودم نیز حاصل نمی‌شد و شاید بدان سبب به خردمندی امروز نبودم. لذت‌بخش‌ترین قسمت این تلاش فکری،  گمانه‌زنی در مورد کارهایی است که زندگی جدید خود را در سنین بین بیست و یک سالگی و پنجاه و پنج سالگی انجام خواهیم داد.

عشق : ضلع سوم راز سلامتی

اما این تجربه زمانی واقعاً راه‌گشا می‌شود که شروع به تفکر در مورد بعد از پنجاه و پنج سالگی می‌کنیم، نقطه‌ای که امروز با آن روبه‌رو هستیم، قطعاً در زندگی خود کارهایی کرده‌ایم که به هیچ رو برای بار دوم انجام نخواهیم داد و لذا باید قدم‌هایی برداشت که مطمئن شویم که دیگر این اشتباهات تکرار نخواهد شد، بنابراین آن‌چه را انتخاب می‌کنید، پس از آگاهی از درستی آن سعی کنید آن را با عشق و علاقه و لذت انجام دهید تا در تک‌تک سلول‌های بدنتان فریاد و زمزمه عشق و زندگی شنیده شود و این عشق را به نزدیکان خود هدیه نمایید تا آن‌ها هم با شما همنوا شوند و حالا «عشق» ضلع سوم راز سلامتی را می‌سازد.

منبع مطلب راز سلامتی : سایت آسان طب

http://asanteb.com/





:: بازديد از اين مطلب : 1531
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : پنج شنبه 15 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: